هفت خوان دستور زبان فارسی خیلی سبز

ادبیات موضوعی هفت خوان

از {{model.count}}
ویژگی‌های محصول
  • تست:: دارد
  • پاسخ تشریحی:: دارد
  • درسنامه:: دارد
  • نوع کتاب:: از سری کتاب های تست
55,000
44,000 تومان
20%
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
تعداد
نوع
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

دستور زبان فارسی هفت خوان از سری کتابهای موضوعی خیلی سبز است که عنوان خان چهارم به این کتاب اختصاص داده شده است.

مبحث دستور زبان فارسی یکی از سخت ترین مباحثی است که داشن آموزان کنکوری و دانش آموزان هر سه پایه ی تحصیلی در یادگیری آن مشکل دارند و علت این امر هم بیشتر توضیحات نامفهوم کتاب درسی و توقعات بالای طراحان کنکور است!

از آنجایی که طراحان بخش ادبیات عموما به طراحی سوالات خارج از کتاب درسی علاقه مندند در نتیجه یادگیری این بخش از ادبیات کنکور هم با حفظ کردن جملات و ابیات کتاب درسی کافی نخواهد بود و دانش آموزان باید به یادگیری اصول و قواعد دستور زبان فارسی بپردازند.

کتاب دستور زبان فارسی هفت خوان خیلی سبز هم شامل سه بخش درسنامه پاسخنامه و پاسخ تشریحی است.

*** کتاب در سه فصل طراحی شده است. کاغذ کتاب از جنس خوبی برخوردار است ودر کتاب از زیاده گویی خودداری شده و همین امر حجم کتاب را به مقدار قابل توجهی نسبت به سایر کتابها کاهش داده اما چیزی از نکات مهمی که باید مطرح میشده جا نیفتاده است  و در سالی که دانش آموزان با کتابهای حجیم روبه رو هستند که نکته ی مثبت است.فونت کتاب و رنگ های استفاده شده در آن هم همگی مناسب هستند و چشم را آزار نمیدهند.

درسنامه:

درسنامه ی کتاب از ترتیب نا منظم کتاب های درسی سالهای دهم یازدهم و دوازدهم پیروی نمیکند بلکه به صورت سر فصلی تمام نکات مربوط به قواعد کتاب های درسی را توضیح میدهد. درسنامه ی کتاب به صورت جزوه به توضیح مطالب میپردازد و بعد از هر مثال به نکات مهم اشاره میکند. حجم درسنامه با توجه به اهمیت مباحث در کنکور مناسب طراحی شده است و میشود گفت به طور کامل نکات را پوشش داده است.

بعد از درسنامه مثال های هدفمندی ارائه شده است که هر کدام شامل نکات مهم و چالش برانگیزی است و بعد از هر تمرینی پاسخ تشریحی تمرین ها هم به  بررسی کامل تمرین ارائه شده میپردازد و از این نظر هم مثال ها هم پاسخ آنها درسنامه را کامل میکند.

سوال تستی:

بعد از هر مبحث و حل تمرین های ان تعدا قابل قبولی تست تالیفی و نمونه تست های کنکور سال های قبل در طراحی شده است سطح تست ها اگکثرا در سطح دشوار قرار دارد و این برای بیشتر دانش اموزان که دنبال تلاش بیشتر و بهره مندی بیشتر از تست ها هستند بسیار خوب است اما دانش آموزان ضعیف تر در حل تست ها کمی به مشکل میخورند.

در انتهای تست ها هم 20 آزمون 10 تستی برای جمع بندی قرار داده شده که طبقه بندی شده نیستندو سوالات ترکیبی با توجه به روند سوالات کنکور طراحی شده است .

پاسخ تشریحی:

پاسخ تشریحی هم به بررسی پاسخ درست و علت نادرستی سایر گزینه ها در تست های سخت تر میپردازد و با ارائه کارد هایی به نام توجه مروری بر درسنامه و نکات مهم هم دارد.

سر فصل های کتاب به شرح زیر است:

فصل اول: دستور زبان

1 فعل:33 تست

2 معلوم مجهول: 24 تست

3 کاربردهای معنایی فعل: 9 تست

4 ساختمان جمله مستقل: 24 تست

5 انواع را: 10 تست

6 نقش اجزا در جمله: 98 تست

7 نقش های تبعی:34 تست

8 جابه جایی اجزا جمله: 24 تست

9 حذف اجزا: 38 تست

10 گروه اسمی: 66 تست

11 وابسته های وابسته : 50 تست

فصل دوم: زبان شناسی

1 روابط معنایی واژهها: 22 تست

2 واژگان دو تلفظی: 7 تست

3 واژگان هم آوا: 14 تست

4 انواع پسوند آن: 11 تست

فصل سوم: آزمون های جامع

شامل بیست آزمون 10 تستی




تست:
دارد
پاسخ تشریحی:
دارد
درسنامه:
دارد
نوع کتاب:
از سری کتاب های تست
تاریخ چاپ:
1400
مقطع:
دهم، یازدهم و دوازدهم
موضوع:
ادبیات فارسی
تعداد صفحه
261
ناشر:
خیلی سبز
مناسب برای:
کنکوری ها و دوازدهمی ها
نویسندگان:
سعید بهابادی

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...